altstudio logo

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy przejrzałem kilkaset artykułów na temat pozycjonowania stron internetowych. Oprócz zapoznania się z niezliczonymi tekstami, opiniami i artykułami publikowanymi na polskich i zagranicznych serwisach, przeanalizowałem również logikę działania algorytmu wyszukiwarki Google.
Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Jedyny wniosek jaki nasuwa mi się na myśl to taki, że bez podstawowej wiedzy o pozycjonowaniu stron jesteśmy poza internetem. Może to zabrzmieć dramatycznie, ale firmy, którym zależy na zaprzyjaźnieniu się z algorytmem Google i umiejętnym pozycjonowaniu swoich stron, zawsze znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jest to bardzo ważne dla promocji firmy, budowania świadomości marki i jest absolutnym priorytetem dla firm sprzedających przez Internet.

Wiele razy firmy pozostają w ciemnych zakamarkach internetu, ponieważ nie mają jeszcze dobrej witryny, ale mają do zaoferowania świetny produkt, świetną obsługę lub świetne treści. Niestety to wszystko może zaginąć w czeluściach internetu, jeśli strona nie będzie mądrze wypromowana. Właściciele takich stron mogą wyłącznie liczyć na to, że algorytm przypadkowo wystrzeli i ich strona znajdzie się w pierwszej dziesiątce.

 

Dlaczego teoria o konieczności bycia w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania wydaje się prawdziwa?

Myślę, że każdy, kto korzysta z internetu, zgodzi się, że gdy szukamy czegoś konkretnego, przeglądamy strony, które pojawiają się na pierwszych pozycjach, ale rzadko zaglądamy na dalsze miejsca, bo jeśli wyniki nie są satysfakcjonujące, po prostu wpisujemy kolejne zapytanie, kolejne hasło i będziemy szukać dalej.

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Płatna reklama Google Ads.

Skupmy się na Google, ponieważ jest to najczęściej używana wyszukiwarka internetowa na naszej szerokości geograficznej. W Stanach Zjednoczonych wielu użytkowników korzysta z Yahoo i innych wyszukiwarek, które mają odpowiednik płatnej reklamy, znanej w Google jako Google Ads (dawniej Adwords).

Mówiąc najprościej, płatna reklama pomaga wypromować stronę internetową i umieścić ją w czołówce wyników wyszukiwania. Wystarczy, że określisz odpowiednie frazy, słowa kluczowe oraz budżet a użytkownicy trafią na nasz serwis.

Warto skorzystać z Google Ads, jeśli chcesz uzyskać szybkie efekty. Nie można jednak skupiać się tylko na płatnej reklamie, gdyż jest to rozwiązanie kosztowne i po wyczerpaniu budżetu strona może przestać być widoczna, jeśli jednocześnie nie inwestujemy w pozycjonowanie.

Na efekt pozycjonowania strony trzeba niejednokrotnie poczekać kilka miesięcy. Ponadto, ze względu na zmiany w algorytmie Google, proces ten będzie musiał być stale weryfikowany. Pozycjonowanie nie jest wykonywane raz na zawsze.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki - Pojęcie pozycjonowania strony często mylone jest z optymalizacją SEO.

Pozycjonowanie witryny to szersze pojęcie, ponieważ obejmuje optymalizację witryny, budowanie linków i marketing treści. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie przez witrynę wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO to przede wszystkim przegląd techniczny strony internetowej. Jeśli strona internetowa nie działa i wita nas słynnym błędem 404 lub wewnętrzne linki nie działają, uniemożliwia nam to sprawne poruszanie się po stronie i jej podstronach. Jeżeli strona długo się ładuje, również jest to duży problem, który można wyeliminować poprzez odpowiednie optymalizowanie. Wydaje się to oczywiste, ale w rzeczywistości wiele stron internetowych ma takie właśnie problemy.

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Jak optymalizować?

Jeżeli masz już zdefiniowaną grupę docelową, słowa i frazy kluczowe, możesz przystąpić do optymalizacji treści na swoich stronach.

Po pierwsze, jeśli strona została stworzona od podstaw, upewnij się, że adres URL zawiera odpowiednie słowo kluczowe lub frazę. Te same zasady dotyczą tytułów i opisów na stronie. Tekst umieszczony w witrynie powinien zawierać słowa kluczowe/frazy, ale pamiętaj, że nie możesz przeciążać tekstu, inaczej algorytm odrzuci stronę jako spam i całe pozycjonowanie może wylądować w koszu. Optymalizując treść nie należy skupiać się tylko na algorytmie Google, tekst powinien być przede wszystkim ciekawy i atrakcyjny dla czytelnika. Pisanie powinno opierać się na pewnych zasadach związanych z optymalizacją strony, ale powiedzmy, że zamiast pisać dla robotów, piszemy dla ludzi.

Naczelną zasadą optymalizacji treści jest jej unikalność. Wielu marketingowców ma ogromny problem z przekonaniem klientów, że treść na ich stronie musi być wyjątkowa i niepowtarzalna, np. umieszczenie opisu producenta obok produktu to niewybaczalny błąd przy pozycjonowaniu strony. Jeśli chcemy sprzedawać rzeczy w Internecie i pokonać konkurencję, musimy się wyróżniać i być jedyni w swoim rodzaju.

Kolejny krok, link building


Zasady pozyskiwania linków są dziś zupełnie inne niż kilka lat temu ze względu na surowsze zasady Google. Tak więc linkowanie ze strony zewnętrznej do strony docelowej ma sens tylko wtedy, gdy mamy do czyniena ze stroną, która ma wyższą pozycję w Google i jest tematycznie powiązana z naszą działalnością. Istnieje wiele sposobów na zdobycie linków, na przykład możesz opublikować film na YT i odpowiednio zacytować stronę, możesz uzyskać linki z blogów, artykułów sponsorowanych, forów internetowych itp.

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Marketing treści

Większość z nas styka się z content marketingiem na co dzień - kto z nas nie otrzymuje mailem newsletterów branżowych, nie czyta stron internetowych lub nie ogląda interesujących webcastów. Elementami content marketingu są wszelkie zabiegi, które poprzez zainteresowanie tekstami eksperckimi z danej branży powinny przykuć uwagę Twoich docelowych klientów. Osobiście popieram taką formę reklamy, jest ona również przyjazna dla algorytmu Google. Uważnie obserwuję rosnący trend i świadomość, że coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby odnieść sukces, muszą stać się ekspertami w określonej dziedzinie w Internecie.

Dla przykładu, firma sprzedająca usługę lub produkt, taka jak biuro podróży, to już nie wyłącznie kolejna firma, która chce za wszelką cenę sprzedać kolejny wyjazd, ale ekspert w temacie, bo między innymi umie dobrze zorganizować dodatkowe wycieczki fakultatywne i otwarcie się tym chwali.

Sklep, który oferuje materiały do robienia biżuterii hand made, publikując na swoim blogu lekcje krok po kroku, jak zrobić taką biżuterię, jest niesamowicie pomocny a przy tym otwiera dla nas świat nowych możliwości. Czujemy, że jesteśmy w rękach profesjonalistów i jesteśmy dobrze poinformowani. Nasz sprzedawca internetowy wie, co robi i jest ekspertem w tej dziedzinie - od eksperta chętniej kupimy.

Wartościowe wpisy w katalogach internetowych - najważniejsze zasady

Oto kilka wskazówek, dzięki którym katalogowanie Twojej witryny będzie skuteczniejsze pod względem pozycjonowania.

Jeśli jednak potrzebujesz wsparcia, zawsze możesz skorzystać z pomocy copywriterów SEO, którzy przygotują dla Ciebie unikalne wpisy do katalogów.

  • Wpisy należy umieścić w kategorii tematycznej odpowiedniej dla naszego serwisu.
  • Każdy wpis musi być całkowicie unikalny. Oznacza to, że nie kopiujemy zawartości wpisu do kolejnych katalogów. Zasada, którą stosujemy, to jeden unikalny wpis na katalog.
  • Staramy się, aby nasz wpis posiadał jak najwięcej znaków. Czasami wystarczy 300 znaków ze spacjami, ale wartościowe katalogi internetowe dają nam możliwość przygotowania wpisu o długości nawet 2000 znaków, dlatego warto skorzystać z tej możliwości.
  • Gdy już zamieściliśmy wpis, oceńmy nasz artykuł maksymalną ilością dostępnych gwiazdek. Dzięki temu nasze teksty szybciej zwrócą uwagę innych internautów korzystających z katalogów - jest to idealny sposób na tanią reklamę.
  • Katalogujmy wyłącznie po kilka wpisów na dzień. Zbyt duża liczba wpisów, od kilkunastu do kilkudziesięciu dziennie, może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie – po prostu nie wygląda to naturalnie dla Google.
Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Skuteczne katalogowanie

Katalogowanie stron internetowych służy do wyszukiwania i reklamowania się w Internecie. Czasami może to poprawić ranking witryny w Google, a czasami może być odwrotnie. Jak więc poprawić jakość katalogowania, na co zwrócić szczególną uwagę? Katalogowanie witryn jest ściśle związane z pozycjonowaniem. Każdy właściciel witryny powinien upewnić się, że pojawia się ona w prawidłowych katalogach internetowych. Tylko wtedy linki z wartościowych katalogów będą kierować na stronę, a Google oceni ją bardzo pozytywnie. Ale dzieje się tak tylko wtedy, gdy wybieramy najlepsze katalogi online, które mają wysokie pozycje w rankingu stron i, co najważniejsze, są moderowane.

W takich katalogach internetowych będziemy mogli umieszczać wpisy dotyczące naszej firmowej strony internetowej, sklepu internetowego, czy bloga. Aby rozpocząć, musimy wiedzieć, które katalogi internetowe warto wybrać.

W tym celu przygotowywane zostały specjalne rankingi najlepszych katalogów internetowych, a także lista efektywnych katalogów oraz katalogów o wysokim Page Rank. Wystarczy wpisać odpowiednie zapytanie w Google i wyskoczy nam lista wartościowych katalogów, w których warto zdobyć wpis.