Podpowiadamy, co może ją powodować i jak z nią walczyć. Mówiąc najprościej, powielanie treści ma miejsce, gdy ten sam tekst pojawia się w kilku różnych miejscach na stronie internetowej lub pozostaje taki sam na wielu różnych stronach. Algorytm Google patrzy na to z dużą niechęcią, a strony ze zduplikowanymi treściami będą oceniane niżej w wynikach wyszukiwania.
Zastanówmy się więc, jakie są tego przyczyny. Najczęstszą przyczyną powielania treści jest identyczny tekst w opisach produktów i kategoriach. Jest to jeden z głównych problemów sklepów Internetowych i tym samym jeden z najtrudniejszych do rozwiązania, ponieważ przygotowanie setek tysięcy opisów wymaga dużo pracy. Inną przyczyną powielania treści jest dostępność strony głównej (tyczy się to również podstron) pod wieloma adresami www. Na przykład, jeśli adres jest następujący:
Wtedy możemy być pewni, że problem duplikatu będzie nas dotyczył. Ratunkiem jest tutaj odpowiednie przekierowanie pomiędzy daną wersją strony. Ostatnią przyczyną powielania treści jest ustawienie nieprawidłowych przekierowań na stronach po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeśli nie zwrócimy uwagi na ten problem, może się zdarzyć, że każda nasza strona pojawi się w oczach algorytmów wyszukiwarek w dwóch wersjach (w wersji http:// oraz https://)
Oprócz aspektów czysto technicznych, występuje również bardzo błahy powód występowania duplikacji treści, a jest nim kopiowanie materiałów z innych miejsc dostępnych w Internecie. Dla tego wystrzegajmy się surowego powielania tekstów z innych stron, ponieważ dzięki takim praktykom, nasza witryna nigdy nie znajdzie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.