Zainspirowany swoimi celami właściciel próbuje różnych sposobów, aby jego firma była rozpoznawalna nie tylko w mieście, regionie czy kraju, ale także w Europie i na świecie. Oczywiście wszystko wymaga cierpliwości i co najważniejsze czasu. Oczywiście jednym z podstawowych kroków niezbędnych do rozwoju firmy, która chce zaistnieć w Internecie, jest założenie własnej strony internetowej. Na stronach WWW możemy zawierać różnego rodzaju informacje o właścicielach, firmach, tematach wydarzeń, produktach lub usługach, ofertach oraz dane kontaktowe. Stworzona strona jest jak internetowa wizytówka, którą każdy może znaleźć z dowolnego miejsca na świecie.
Nie można zapomnieć o akcjach marketingowych, których celem jest jak najszersze wypromowanie firmy. Wszystkie zabiegi marketingowe muszą zostać wykonane w celu wzmocnienia marki i jej rozpoznawalności. Skorzystanie z usług agencji reklamowej oraz copywriterów do napisania różnorodnych tekstów ilustrujących nasze produkty to kolejny krok pomagający zwiększyć rozpoznawalność dla danego biznesu. Umieszczanie informacji o naszej witrynie na różnych stronach branżowych, pomagają budować nasz wizerunek i przeciwdziałać konkurencji. Media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Youtube, również znajdują się na szczycie listy, co jest kolejną perspektywą, jaką zapewnia nam Internet.
Kolejnym aspektem ułatwiającym firmie współpracę z klientami jest np. dokonywanie płatności on-line. Szybkie przelewy zakupionych towarów lub usług oszczędzają cenny czas dla obu stron. Dlatego trudno sobie dziś wyobrazić życie bez Internetu, w którym znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy. W świecie biznesu jest nieodłącznym elementem wymiany informacji między firmą a jej klientami. Jeśli czegoś szukamy lub mamy jakieś codzienne problemy, po prostu wpisujemy je w Google i pojawi się pełna lista podmiotów, które mogą w tej chwili pomóc. Z drugiej strony to od nas zależy kształtowanie naszego wizerunku, bo największy sukces możemy osiągnąć tylko wtedy, gdy właściwie wykorzystamy możliwości, jakie daje nam Internet.
W ciągu ostatnich kilku lat sposób korzystania ze stron internetowych zmienił się radykalnie. W przeszłości padało pytanie, czy strona internetowa jest fundamentem każdej szanującej się firmy. Teraz zadajemy pytanie - jak stworzyć najlepszą możliwą stronę internetową. Obecnie samo stworzenie strony internetowej to za mało. Strony są przygotowywane indywidualnie dla każdego klienta. Zarządzanie stroną internetową nie jest już dużym problemem, nawet dla kogoś, kto nie zna się na informatyce. To tylko do klienta należy decyzja, jaką stronę chce otrzymać.
Wybór naszych witryn to bardzo szeroki wachlarz możliwości. Niektóre firmy preferują stronę typu „wizytówka”, podczas gdy inne wybierają bardziej skomplikowany projekt. Tworząc stronę internetową, możesz uzyskać niemal wszystko, co sobie wyobrazisz, ale z doświadczenia wiemy, że nie warto planować na przyszłość. Z czasem, gdy nasza firma nabierze rozpędu i będzie wymagać rozbudowanej strony internetowej, warto pomyśleć o jej zmianie. Trendy i technologie z czasem ulegają zmienie, więc nasza strona również będzie wymagała gruntownej przebudowy.
Zazwyczaj powinniśmy dużo rozmawiać z firmą, która wykona dla nas stronę internetową. Nie bój się pytać o wszystko, co przychodzi ci do głowy. Warto upewnić się, że osoby, które będą tworzyły dla nas stronę internetową, są w pełni zainteresowane projektem. Musimy pamiętać, że rozbudowując w przyszłości witrynę o dodatkowe funkcjonalności, łatwiej jest je wdrożyć w firmie, która realizowała dla nas zlecenie, niż szukać kogoś od nowa.
Każdego dnia wielu właścicieli firm i osób prywatnych decyduje się na stworzenie własnych stron internetowych. Większość z nich boryka się z tym samym problemem – jak znaleźć odpowiednią firmę, która wykona dla nas tę usługę? Ten temat jest bardziej skomplikowany niż się wydaje.
Najpierw musimy zdecydować, czego oczekujemy. Czy prostą stronę internetową, czy rozbudowany portal? Musimy też pamiętać o starej zasadzie – tanio niekoniecznie znaczy dobrze. Jeśli więc zależy nam na jakości, trzeba liczyć się z dość wysokimi kosztami. Za podstawową stronę firmową zapłacisz średnio od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Drugą możliwością jest wykonanie wszystkiego najniższym kosztem. W tym miejscu należy zadać pytanie - czy na pewno jesteśmy gotowi na nasz projekt internetowy? Robiąc to amatorsko i nieprofesjonalnie, możemy osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Klienci uznają, że jakość naszych usług jest taka sama jak jakość naszej strony internetowej i uciekną do konkurencji.
Możemy wyszukać w Google pod frazami typu tworzenie stron Internetowych, tworzenie stron WWW - jeśli zależy nam na spotkaniu, możemy do frazy dodać miasto (np. tworzenie stron Internetowych Kielce). Innym sposobem jest zapytanie znajomych lub przeszukanie portali ogłoszeniowych. Coraz popularniejsze staje się również umieszczanie ogłoszeń ze zleceniem na popularnych portalach.
Odszukaliśmy potencjalną firmę. Jak teraz zweryfikować jakość takiej firmy? Może to być trudne dla kogoś, kto nie jest informatykiem, ale warto spróbować. Pierwszym miejscem, które powinniśmy odwiedzić, jest portfolio, w którym prezentowane są wykonane prace. Oceń, czy są profesjonalne i czy nam się podobają. Możesz też poprosić znajomych o radę. Ważne jest, aby nie spieszyć się z wyborem firmy do stworzenia naszej strony internetowej.
Tworzenie strony internetowej to temat rzeka. W Internecie można znaleźć wiele różnych artykułów na temat dobrze znanej dziedziny tworzenia stron internetowych. Jednak często pomijana jest kwestia informacji, jakie powinniśmy przekazać firmom, gdy prosimy je o wycenę wykonania naszej strony internetowej. Trzeba przyznać, że są to bardzo ważne kwestie.
Dla porównania załóżmy, że chcemy kupić samochód. Myślimy wtedy o wielu rzeczach. Przygotowujemy budżet, bierzemy pod uwagę markę i wyposażenie. Tak samo jest, gdy zlecamy wykonanie strony internetowej. Zgłaszając się do firmy programistycznej i prosząc o wycenę, musimy podać szczegóły zamówienia.
Pytanie Chcę mieć stronę internetową, ile to będzie kosztować? jest jak pójście do salonu i zapytanie Ile będzie kosztował samochód?. To samo dotyczy stron internetowych. Dlatego, aby otrzymać wycenę, musimy podać następujące informacje:
Im więcej szczegółów i informacji podamy, tym dokładniej firma może wycenić nasz projekt.
Dla przykładu, jeśli piszemy do firmy programistycznej i chcemy stronę internetową z 5 zakładkami i prostą grafiką, możemy otrzymać wycenę w wysokości 500-600 zł. W dalszej dyskusji okazuje się, że chcemy, aby nasza strona miała możliwość rejestracji oraz logowania użytkowników, pobierania plików, edycji treści za pomocą systemu CMS i nie jest zaskoczeniem, że cena znacząco wzrośnie. Dlatego tak ważne jest, jak najdokładniejsze opisanie naszych potrzeb i oczekiwań.
Kolejną kwestią jest nasz budżet i jak najlepiej go wykorzystać. Jeśli sugerowana cena jest dla nas zbyt wysoka, warto rozważyć rezygnację z niektórych funkcji i dodanie ich później.
Jak zapewne wiesz, z początkiem popularyzacji Internetu firm zajmujących się tworzeniem stron WWW było bardzo mało, natomiast zainteresowanie Internetem bardzo duże. W pewnym momencie liczba firm tworzących strony wzrosła. Zaostrzyła się konkurencja, a wraz z nią walka o klienta, która kończyła się dla niego tragedią. Czemu? Ponieważ ci, którzy nie mogą wygrać jakością, wygrywają ceną. Znajduje to odzwierciedlenie w dalszym biegu wydarzeń. Klient został pozyskany, wybrał najtańszą ofertę i nie zważając na konsekwencje, zleca wykonanie strony WWW.
Dostał coś, z czego nie był do końca zadowolony. A dzisiaj? Taka zrażona firma nie wierzy już w internet ani biznes online. Nie wierzy, że może coś z tego wyciągnąć, ponieważ to, w co zainwestował, nie daje mu nawet satysfakcji – nie mówiąc już o wynikającym z tego zwrocie kosztów. Dlatego wiele stron w Internecie wygląda dziś okropnie. Powstały w dobie wojen cenowych oraz rosnącej ilości osób tworzących amatorskie strony internetowe liczących wyłącznie na dodatkowy zarobek.
Wszystko to daje do myślenia, dlatego wiele firm dzisiaj nie decyduje się na rozwój swojego wizerunku w sieci, a co gorsza, nawet nie zadają sobie trudu, aby spróbować. A szkoda, bo w dzisiejszym internecie coraz bardziej liczy się jakość! Są firmy, które tworzą fajne projekty i budują profesjonalne aplikacje, które mogą przynieść zysk po 2-3 miesiącach od wdrożenia. Musisz tylko postawić na jakość!