Zacznijmy od tego, co musisz umieścić na stronie swojego sklepu internetowego. Podzielmy je na te wymagane przez polskie prawo – czyli regulaminy, polityki prywatności oraz te, które sami tworzymy. Zadaniem tych drugich jest wzbudzenie zaufania klienta i zachęcenie go do zakupów poprzez przedstawienie informacji o naszych produktach w sposób rzetelny i ciekawy.
Często pomijanym elementem jest tzw. brand statement, czyli kilka słów, które mają reprezentować towar, który oferujemy dla danej marki. Musimy pamiętać, że nie wszyscy użytkownicy mogą być bardzo świadomi danej marki, dlatego warto postarać się i przygotować kilka objaśniających słów wstępu. Kolejnym bardzo ważnym elementem marketingu jest budowanie reputacji poprzez certyfikaty i opinie. Według badań opinia klientów jest jednym z głównych czynników, które mają znaczący wpływ na wiarygodność sklepu w oczach innych.
Ponad połowa potencjalnych klientów czyta opinie o danym sklepie internetowym i na podstawie tych opinii podejmuje decyzję o zakupie. Warto więc dać zadowolonym klientom szansę wyrażenia opinii o Twoim sklepie. Klienci powinni móc zostawiać komentarze bezpośrednio na stronie sklepu lub skorzystać z modułu serwisu z komentarzami, np. Opineo. Ważne jest również, aby szybko reagować na ewentualne negatywne opinie klientów i rozwiązywać je tak szybko, jak to możliwe.
Kolejną czynnością niezbędną do osiągnięcia sukcesu jest zwrócenie uwagi na pozycjonowanie sklepu www. Chodzi o optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek i zadbanie o to, aby sklep zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa kluczowe. Nie oznacza to, że powinieneś od razu skorzystać z usług firmy SEO, istnieją pewne kroki, które możesz podjąć samodzielnie, aby pomóc sobie w pozycjonowaniu witryny.
Zadbaj więc o to, aby każdy z Twoich produktów był odpowiednio opisany. Nie tylko pomaga to w pozycjonowaniu strony, ale także zachęca klientów do zakupu. Upewnij się również, że masz odpowiednie meta opisy i tagi tytułu dla każdej strony Twojego sklepu. Pomoże to wyszukiwarkom lepiej określić tematykę witryny.