Nie ma złotego środka, dzięki któremu zbudujemy idealną stronę internetową dla pizzerii. To, co sprawdzi się w przypadku strony restauracji oferującej kuchnię azjatycką lub włoską, może okazać się niewystarczające w przypadku prezentacji pizzerii. Mowa tu nie tylko o proponowanym przez lokal menu, ale również o stronach z wyposażeniem gastronomicznym.
Istnieją kluczowe elementy, bez których strona nie może się obejść. Są to:
Niby niewiele, a jednak. Jeżeli z bliżej nieokreślonych przyczyn klient postanowił odwiedzić stronę naszej pizzerii, wymienione elementy to niezbędne minimum, o którym musimy poinformować. Jeśli o takowych nie pomyślimy niewykluczone, że klient zdecyduje się na ofertę konkurencji.
Bolesną prawdą jest fakt, że żyjemy w czasach nastawionych na wygodę. Wybierając usługi konkretnej firmy, oczekujemy uzyskania kluczowych informacji w jednym miejscu. Głównym aspektem odróżniającym menu restauracyjnego, od menu typowej pizzerii, jest możliwość wyboru w rozmiarze dania i modyfikacji jego składników.
Pizza najczęściej pojawia się w rozmiarze małym, średnim i dużym. Rozmiarówka podana jest obok w postaci średnicy wyrażonej w centymetrach. Mimo iż w większości przypadków każda pizzeria posiada menu zawierające pizze o odgórnie dobranych składnikach, to istnieje przy tym możliwość dowolnego jej komponowania.
Założenie własnej strony internetowej jest w szczególności polecane właścicielom pizzerii, którzy chcą ułatwić klientom możliwość zamawiania online, przy jednoczesnej rezygnacji z portali pośredniczących, które za swoje usługi pobierają dość wysoki procent.